poniedziałek, 30 czerwca 2014

"Cmentarz Zapomnianych Książek - Carlos Ruiz Zafon"

Carlos Riuz Zafon dziennikarz, pisarz, kompozytor, urodzony w Barcelonie w 1964r. Jeden z najlepszych powieściopisarzy. 

Długo zapowiadałam serię powieści Carlosa o Cmentarzu Zapomnianych Książek aż wreszcie nadszedł czas bym ponownie zasiadła nad powieściowym mistrzostwem. 

Pierwszą wydaną  był "Cień Wiatru" (2001r) , następnie "Gra Anioła" (2008r) oraz "Więzień nieba" (2011r) i łącznie tworzą niesamowitą trylogię - najlepsza trylogia literacka, niesamowita fabuła i wspaniałe pióro, niezwykle intrygująca i zaskakująca powieść w każdej z trzech książek.



Czytałam o Cmentarzu Zapomnianych Książek od tyłu, co sprawiło, że cała trylogia idealnie połączyła się w całość, nie mnij jednak w tym przypadku kolejność jest bez znaczenia, Zafon swoim kunsztem sprawia, że jakkolwiek byśmy czytali, bez względu na kolejność czytelnik odnajdzie się zawsze.

Po kolei  i z ogromną przyjemnością przedstawię te trzy powieści, które w świecie książek mają dla mnie szczególne znaczenie, za własnie te powieści  Carlos Ruiz Zafon zyskał moją największe uznanie. 
W porównaniu do poprzednich książek autora "Cień Wiatru", "Gra Anioła" oraz "Więzień nieba" są ogromnym przeskokiem jakościowym w  fabule, pisane w charakterystyczny dla Zafona sposób, lecz ich jakość jest piorunująca a splot wydarzeń jest płynny i zaskakujący.

W trylogii odnajdujemy z pomocą znanym nam bohaterów  zarówno wątki kryminalne, jak i miłosne, uzależniające czytelnika tajemnice, mroczność pomieszaną z nadzieją i tęsknotą.

Dodatkowym opowiadaniem w tej serii  jest "Książę Parnasu" , której niestety i nad tym ogromnie ubolewam - jeszcze nie czytałam.


"Czytaj książki... pozwól rozwijać się wyobraźni"


1 komentarz:

  1. Zafon tym mnie uwiódł : słowem i klimatem jakie stworzył w swojej trylogii:)

    OdpowiedzUsuń