poniedziałek, 20 stycznia 2014

"Książę Mgły - Carlos Ruiz Zafon"

Pierwsza z czterech powieści  Carlosa Ruiz Zafona (Czytaj więcej o autorze ). 
Debiut powieściowy autora, kwalifikujący się w literaturze młodzieżowej. 



Jako miłośniczka serii powieści o Cmentarzu Zapomnianych Książek absolutnie  nimi zafascynowana poczułam lekką nutę znudzenia wertując pierwsze strony "Książę Mgły" - niepotrzebnie i zupełnie bezzasadnie. 

"Książę Mgły" to przecież powieść młodzieżowa , wypełniona magią i czarująca charakterystyką historii, przez którą przeprowadza nas autor.

Osobiście jestem zwolenniczką przełożenia tekstu na rzeczywistość, zbyt wiele "bajek" zniechęca mnie do czytania jednakże nie w tym przypadku.

Nie dając się pierwszemu "znudzonemu" wrażeniu pozwoliłam się poprowadzić w świat rodziny Carverów, która przeprowadza się na wybrzeże Atlantyku do małej rybackiej wioski. 

Dzieci należące do owej rodziny  dzięki miejscowemu chłopcu oraz jego dziadku poznają legendę o Księciu Mgły, a z czasem odkrywają , że legenda jest przerażającą prawdą.
Zły czarownik pojawiający się  nie wiadomo skąd, ogród cyrkowych posągów oraz mroczne tajemnice rodziny Fleischmannów  zamieszkałej przed laty w nowym domu Carverów... to tylko część  fascynującej historii. 



Mimo mojego upodobania do książek bardziej realnych - nie zawiodłam się.

Czas na kolejną zapowiedź... pozostając przy Zafonie, już niebawem "Światła Września. 








"Czytaj książki... pozwól rozwijać się wyobraźni" 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz